Alla inlägg den 12 november 2014

Av Carl - 12 november 2014 07:23

Jag och Loek har varit på teater. Det var en föreställning av Djungelboken. Det pratades både thai och engelska men inga problem att förstå eftersom jag delvis kan lite, lite thai och man förstår ändå vad som ska hända

   

Efter showen fick vi träffa självaste Balou! Jag tycker han ser gulligare ut i böcker och på film. När vi kom hem hade det varit lite dramatik på vår parkeringsplats. När pappa kom ut mötte han en jätte varan ödla precis vi dörren. Förmodligen med största sanorlikhet snokade ödlan efter Carlson. Ödlan sprang mot staketet vi har runt huset men där blev det stopp. Lucky sprang efter och ett tag hade de stått öga mot öga och bara tittat på varandra. Pappa hämtade en golfklubba och när han kom tillbaka hade ödlan gått mot parkeringen igen. Smack sa det och jätte ödlan fick en fullträff i huvudet. Lucky blev jätte rädd och sprang in och gömde sig. 

 

Pappa gav ödlan till byggarbetarna och dom blev jätte glad. Det är en delikatess som jag aldrig kommer att smaka. Vi håller verkligen koll på Carlson så att inget ska hända honom. Han är bara en liten försvarslös förrätt för stora ödlor som denna. 

   

Precis som första Carlsson gillar han att väcka mig på morgonen

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards