Direktlänk till inlägg 5 december 2015

Äntligen är Carlson här

Av Carl - 5 december 2015 14:53

Äntligen är Carlson hemma hos mig igen. Mamma och pappa hade planerat Carlson´s resa och hållt det hemligt för mig. Jag satt i soffan och läste min skolbok och plötsligt ringde det på dörren. Jag sprang och öppnade och där var både pappa och Carlson. Gissa om jag blev överaskad! Jag blev helt tyst och satte mig ner på knä vid min hund. Han blev så glad och hoppade på mig. Det är lite mer än 6 månader sedan vi tog ett tårfyllt adjö när vi åkte från Phuket och villan. Jag har pratat och tjatat om min hund men aldrig trodde jag att det var idag han skulle komma hem. Pappa fick många kramar och jag tackade så mycket för att ha fått hem honom. Resan hade i det stora hela gått bra men det började sådär på Phukets flygplats. Flygbolaget hade godkännt att han skulle få sitta i kabinen men när pappa checkade in sa dom att det är absolut inte tillåtet. Carlson fick åka i cargo till Bangkok. Han skällde och gnällde så högt han kunde när han blev bortförd instängd i sin lilla bur. Han var lika stressad som pappa var arg! Väl framme i Bangkok fick han komma ut från sin bur och gå ut från flygplatsen och lufta sig lite. Han var rädd men överlycklig att vara med pappa igen

 

Nästa flygning var med Turkish Airlines till Istanbul. Det gick bättre, han fick sitta bredvid pappa i sin bur på ett säte. Pappa sa att all personal på flyget kom fram och gullade med Carlson och på flygplatserna kom alla tjejer, tanter och damer fram och hälsade på den super söta lilla hunden som åkte runt på pappas bagagevagn. Inte konstigt med tanke på hur söt och snäll han är. I Istanbul krånglade flygplatspersonalen lite med Carlson´s dokument och ville ha koll men det gick bra. Turkish Airlines och deras launger är det bästa pappa har varit med om när det gäller flygplatslaunger. Pappa var mäkta nöjd med kockar, viner, bioanläggning, sovhytter, bastu mm. Flygningen var också super bra. När dom kom till Barcelona gick det fort och bra i tullen, inga problem. Dom sov på hotell och Carlson fick en egen liten hundsäng. Nästa morgon höll det på gå riktigt dåligt. När pappa checkade in till flyget mot Mallorca sa inchecknings personalen att dom inte längre tillåter hårdplast boxar till hundar. Vilken tur att pappa hade fått med sig en mjuk hundväska också, phu! Annars hade pappa varit tvungen att åka in till stan och köpa en....

 

Här ser ni Carlson i den mjuka hundväskan. Den gillade Carlson mycket mer än den hårda som han kände sig instängd i. Tur att pappa hade båda eftersom den mjuka väskan är förbjuden i cargo som Carlson tvingades åka i på första flygningen. 

  

Här står han och väntar när pappa checkar in

 

Här får Carlson lite fisk hemma i sitt nya hem hos oss

 

Han var trött efter den långa, långa resan, alla intryck och alla människor han hälsat på.

Mamma bad Na köpa några dräkter till Carlson eftersom det är så pass mycket kallare här. Valet av kläder är roliga, hon köpte 3 st olika. Ni får se de andra 2 en annan gång. Jag är oerhört tacksam att pappa reste denna omväg för att hämta vår hund. En väg tog 27 timmar...Det var snällt gjort, tack snälla pappa 

 

Kram från Carl

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Anita

5 december 2015 16:50

Vilken lycka .... den bästa julklapp som du kan få !!! Så roligt att Calson verkar må så bra . Han har nog saknat dig lika mycket som du saknat honom. Stor kram på er alla

 
farmor

farmor

5 december 2015 17:56

Grattis Carl att du fått hem Carlson! Det var härligt att höra.
Varma kramar från din Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards