Alla inlägg den 24 december 2015

Av Carl - 24 december 2015 15:07

 

Så här fin blev vår julgran! Jag är mycket stolt över den. Jag tycker att julklapparna med ljusen i också är super fina.

  

Jag slog in 3 julklappar till Carlson, 2 bollar och ett mjukdjur. 


 


jag försökte måla av Carlson i ett julkort men det var rätt svårt. 

  

Kvällen före julafton, i går alltså ville jag absolut ta ner en stor madrass till vardagsrummet och sova framför Tv:n. Jag ville att alla skulle sova där och vänta på att det skulle bli julafton. Vi ställde ut gröt till tomten och lämnade min önskelista vid tallriken. Kan ni tänka er att på morgonen när jag vaknade hade tomten varit hos oss och ätit upp all gröt, tagit önskelistan och lämnat mina julklappar under granen. Nu ska vi snart till min tenniskompis och där har tomtemor lovat att komma förbi en sväng. Tydligen hade tomtens renar blivit sjuka och tomten hade precis som hos mig varit där på natten och lämnat klapparna. Tomtemor kommer med några julklappar och önskar godjul, det ska bli intressant. 

Jag önskar er alla en god jul

Kram från Carl


 

Av Carl - 24 december 2015 15:00



 

När det är jul ska man ha en julgran! Vi åkte till ett stort ställe där det finns både julgranar, julpynt, heminredning, djurartiklar, pappegojor, kaniner och mycket mer.

 

Vi valde och funderade fast jag redan hade bestämt mig från första början. Jag ville ha en vit gran! Helt kritvit gran fick det bli.

 

Till det valde jag guldkulor, ett guldband och en guldstjärna

 

Carlson fick för första gången träffa en kanin. Han blev nyfiken men mest lite rädd. Kaninerna var lika stora som honom. Det var enormt mycket folk i farten och vi spenderade lång tid i affären. Mamma hade med en smörgås och en chokladkaka som pappa och jag delade på men vi var båda så superhungriga när vi lämnade affären. Vi körde till en KFC restaurang och beställde in massvis med kyckling

   

KFC ligger vid Placa Espania och där kan man se denna fina staty

 

 

 

Kram från Carl

 

 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards