Alla inlägg den 16 november 2011

Av Carl - 16 november 2011 06:45

Här kommer sista delen från resan. Så här fin utsikt hade jag från hotellrummet i Shanghai.     

Snacka om svindlande höjder! Så vackert!   

Vem vill vara kung i baren när man kan vara kung i badet? Titta på utsikten eller titta på TV:n. Fri minibar med goda drycker, choklad och chips. Jag låg länge i badet och njöt och drack dricka.    

Toaletten på rummet var så rolig. När man hade gjort det man skulle på toan kunde man trycka på en knapp och bli tvättad! Du kan välja att bli tvättad på framsidan eller baksidan, en dusch med varmt vatten och du blir ren och fin igen. Efteråt trycker man på "torka knappen" och ljummen luft blåser dig torr. Jag satt ofta på toaletten, som ni förstår även om jag inte var nödig.O

Om jag inte minns fel så ser ni hotellet längs till vänster på bilden ovanför. Vi bodde på högsta våningen. 



   

Några bilder från gatan utanför hotellet.    

(den här bilden tog jag på mig själv) En dag när vi var ute och handlade fick jag syn på en Spiderman dräkt. Jag gick genast fram och tog den och sa att den ville jag köpa. Det jag inte riktigt förstod var att man inte ska visa att man är fullt så intresserad för då blir det dyrt. Vi var i ett kvarter där det prutades för fullt. Utgångspriserna var skyhöga och slut priset mycket lågt. Jag tog Spiderman kläderna och la dom i min vagn som stod en bit ifrån. Pappa frågade vad kläderna kostade och det var dyrt. Jag fick en peng och gick och skulle betala. Det här är för lite, sa hon som sålde kläderna. Så synd då, tyckte jag men köpt är köpt. Så kan man också göra affärer. Snabbt, smidigt och enkelt. Hon som sålde kläderna skrattade och skakade på huvudet. Vi handlade lite mer av henne så hon blev glad. Glad var jag också! Jag ville aldrig ta av mig Spiderman kläderna. Jag somnade i dom och när jag sov tog mamma av mig dräkten men så fort jag vaknade tog jag på mig kläderna igen.

Ni kan tänka er vilken uppmärksamhet en blond Spiderman fick i Kina. Alla tittade på mig när jag susade fram på gatorna.

Tack för en fin resa.

Kram från Carl  

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards