Alla inlägg den 29 december 2009

Av Carl - 29 december 2009 05:46

  

Detta är en sötnos som heter Isolde. Isolde är så gullig och hon gillar både mig och min pappa. När pappa inte ser tittar hon på pappa med sina stora blåa ögon. När pappa tittar på henne blir hon blyg och tittar ner. Mig är Isolde inte blyg för. Hon ler och skrattar när hon ser mig. Klänningen som Isolde har på sig är en riktig dock klänning. Den hade hon på sig på julafton och hon var så fiiiin!!!


I natt hade jag feber och sov mycket dåligt. Jag fick alvedon och febern gick ner men usch så jobbig natten var. Hoppas att jag är frisk till nyårsafton för då ska vi fira på Surin beach! Party med mat och fyrverkerier, vem vill missa det?!

Puss från Carl


Av Carl - 29 december 2009 05:27

            

Bygget går framåt men det går fortare när jag är där och hjälper till. Det är inte svårt att bygga hus, tycker jag. Det är mer en utmaning. Mitt trick är att först titta hur byggarbetarna gör sedan gör jag likadant, ungefär. När man målar gäller det att ha tungan rätt i munnen så att jobbet ser proffsigt ut. Kakelsättaren som ni ser på bilden är min före detta nanny Na´s man. Han är otroligt skicklig och ville inte ha hjälp av mig. Det respekterar jag. Har man ett viktigt jobb så kan det vara svårt att samtidigt som man jobbar lära upp en lärling som mig. Han kan få lära mig att kakla en annan gång. Nästan alla möbler som vi har beställt har kommit. Madrasser, soffor, utemöbler mm står inplastat och väntar på att huset ska bli färdigt, plasten ska rivas av och att jag kan börja använda alla möbler.

Visst ser jag ut som en riktig grovarbetare? Det ska bli skönt när huset är färdigt för då ska min pappa och jag vila upp oss. Vi ska ligga och slappa i flera sekunder i utemöblerna och beundra den enorma utsikten.

Puss från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards