Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Carl - 4 maj 2009 11:58

Hej på er

I dag var jag ner till stranden en sväng. Vi skulle handla mat från mat vagnarna men dom hade stängt. Synd, för det är så gott att äta från mat vagnarna. Vi brukar köpa majskolvar, grillad kyckling, kycklingkorv, frukt och papaya sallad. Jag får vänta tills nästa år istället för dom kanske har stängt för säsongen. Det var ändå ganska mycket folk på stranden. Många thailändska familjer som lekte i strandkanten och många faranger (utlänningar) med sina thai tjejer. Det är inte låg säsong för alla med andra ord... Det gick jätte höga vågor och det såg lite läskigt ut men ändå fint på något sätt. Det är väldigt starka strömmar i havet nu så man ska inte simma långt ut i vattnet för då kan man få problem. Sen gick vi till lekparken bredvid stranden och jag försökte klättra upp i en klätterställning men jag kom inte så högt. Det är skönt väder nu när det inte regnar förstås. Inte för varmt och inte för soligt. Men det har regnat en hel del dom senaste dagarna. I går regnade det men det gjorde inget för vi åkte till Patong och gick runt i Jongceylon en stund. Vi fikade på Starbucks och tittade bland annat på några armband som mamma tyckte var fina. Vi köpte även några nya dvd filmer ute på gatan för ynkliga 60 bath styck, sen åkte vi hem. Som ni märker så rullar dagarna på i vanlig ordning här men snart är det dags att åka hem till Sverige! Jag undrar hur min vardag kommer att se ut hemma i Sverige? Jag får väl byta ut matvagnarna och thailändarna mot husmanskost och norrlänningar kanske?

Kram Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards