Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Carl - 13 maj 2009 18:14

I dag när jag var på Central hittade jag ett kakpaket på barnmats avdelningen. Jag blev så förtjust i kakpaketet men eftersom man kan säga att jag är så gott som tandlös så var det ingen ide´att köpa kakorna. Jag har i och för sig sju små tänder men det räcker inte om man ska ge sig på ett kakpaket. Det blev den vanliga ris blandningen och den gamla vanliga kyckling geggan istället. Undra om jag är ovanlig som inte har fått fler tänder än? Jag fyller ju faktiskt ett år snart.... liten påminnelse ifall någon hade glömt det. 

Jag mötte några japanska gubbar idag och dom kallade mig för babydoll! Jag tror det var menat som en komplimang men det beror ju på hur man tolkar det. Jag tog det som en komplimang och smilade upp mig lite extra och sträckte på mig. Det betyder säkert något fint tänkte jag. Det är ju viktigt att tänka positivt och se saker från den ljusa sidan, det har jag fått lära mig här i Thailand. Som ni vet ska ju jag bli polis när jag blir stor. Då kan man inte se ut som en tandlös babydoll men det kanske växer bort tills dess. En av dom som äger en lägenhet här där vi bor har varit polis förut. Han heter Stickan och hans fru heter Maggan, dom är jätte trevliga. Jag ska prata med Stickan nästa gång dom kommer hit och kanske få lite tips av honom inför min polis karriär.

Det var allt för i dag

Adios amigos/ Carl  

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards