Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Huset tomt

Av Carl - 24 november 2012 06:50

I går var huset fullt och idag är huset tomt, förutom vi som bor här såklart. Sophie & Co åkte tidigt i morse efter 2 härliga veckor hos oss. Svea och Arsenia kom och hämtade mig från skolan i fredags. Jag fick hjälpa till att översätta när fröken frågade vad Svea hette och lite annat. Kul att kunna vara till hjälp. På fredagskvällen gick vi på marknaden i Kamala och Svea och jag hoppade i hoppborgen. Tyvärr var det en kille som knuffade in mig i väggen så att jag bet mig ordentligt i läppen. Jag grät och ville se hur läppen såg ut. Vi tog ett kort så att jag fick se själv.

 

Det syns inte så mycket men det blev två hål som blödde. Dumma kille som knuffade mig! Som plåster på såret fick jag av Sophie en gullig liten rosa gris som låter nöff nöff när man trycker på magen och en super snygg ballong som ser ut som en haj. Sophie och Johan bjöd på middag på en Italiensk restaurang och jag beställde pizza. När vi kom hem tog jag och Frank ett bad. Det var roligt, tyckte både Frank och jag. Frank ville inte kliva ur badet och skrek i högan sky när det var dags.

   

Nu har dom åkt och Arsenia städar och städar. Det är otroligt hur mycket hon kan städa. Tänk om min mormor och farmor hade en sån här duktig städhjälp hemma.        I dag är det precis en månad kvar till julafton. Undra om tomten kommer med något paket till mig? Det är väl inte så viktigt egentligen huvudsaken är att man mår bra.

 Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

24 november 2012 10:54

Det måste ha gjort riktigt ont,bra attdu iaf.kunde äta pizza.
Nu skall jag titta på skidåkning,dt är första tävlingen för
sesongen och går av sapeln i Gällivare.
Kramar till er alla från Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

24 november 2012 17:01

Förstår att tårarna flödade då läppen blev så svullen! Roligt att du börjar förstå engelska så bra att du kan översätta nu, måste underlätta tillvaron betydligt.
Jag är säker på att tomten kommer på besök till dig, om han vet din adress. Har du skrivit till honom? Be din mamma om hjälp att göra en önskelista. Har du gjort en adventskalender? Det var tillverkning av sådan på TV.n idag. Ja nu går det fort till jul..
Stor kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards