Direktlänk till inlägg 30 november 2009

En hundvalp så söt!

Av Carl - 30 november 2009 04:45

    

Har ni sett en så urgullig hundvalp! Så liten och så söt. Valpen heter Susan och är inte många veckor gammal. Sist jag var upp på bygget träffade jag sekreteraren och hon visade mig den här underbara lilla varelsen. Jag var mycket försiktig när jag klappade Susan för det ska man vara med bebisar. Mamma frågade var valpens mamma var? Här i byn, svarade sekreteraren. Mamma förklarade att i Sverige måste valpen vara minst 8 v gammal innan den tas från mamman. Ingen verkade förstå vad mamma pratade om. När mamma frågade vad äter valpen fick hon till svar: mjölk. Det är väl bara att inse att allt inte fungerar som hemma i Sverige här. Man får vara glad att valpen har hamnat hos en snäll och gullig tjej som kommer att ta hand om den på bästa sätt. Många andra hundar här har inget hem att gå hem till utan får klara sig själv.

I dag var mamma och jag till immigration i Phuket town och fick stämplar i passen så att vi kan stanna ett tag till i landet. Efter det åkte vi och tittade på en röd bil till mig. Bilen var stor och gick på batteri, tror jag. Undra om det kan vara så att jag ska få den i julklapp? Jag har en bil redan men den måste jag sparka mig fram med fötterna. Den här bilen fungerar på samma sätt som min motorcykel gör som jag har hos mormor och morfar. Man trampar på en pedal och vips kör man fram med en väldans fart. Om jag får bilen ska jag köra runt och skrika: se upp i backen, tio tusen hål i nacken!!

Kram Carl


 
 
sari h

sari h

30 november 2009 11:04

en sån perfekt fotograferings-bakgrund (tapeten...)

http://sarispysselblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gammelfaster

30 november 2009 11:21

Carl, vilken söt valp du fick klappa, men vet du att det finns söt hundar som kan ha Rabies där du är nu? så det är klokt att vara försiktig.!
Har du skrivit önskelista till tomten än? Spännande vad som kommer. Kram på dig o de dina

 
Ingen bild

mormor

30 november 2009 14:15

Hej Carl. Vilken söt vovve! Men var försiktig så att den inte har någon sjukdom som även du kan bli drabbad av. Men den är kanske vaccinerad?
På den nedersta bilden så verkar du ha tankarna någon annan stans. Undrar vad du tänker på?
Kram på dig.

 
Ingen bild

mormor

30 november 2009 14:22

Carl. Glömde en sak. Grattis på 1,5 års dagen idag!

Stor kram från mormor

 
l

l

30 november 2009 18:27

Riktigt söt! Och vilka blåa vackra ögon!
All lycka till dig...

http://www.lyckosmide.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards