Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Carl - 3 juni 2011 10:29

   I går var jag till farmor och hälsade på. Jag sov som en stock när vi kom till farmor men efter ett tag vaknade jag. Jag blev bjuden på en mycket god lunch. Farmor hade kokat ris bara till mig som jag åt till kyckling rätten. Minns inte vad maträtten hette men det var Jansson´s frestelse fast med kyckling. Jag tycker det är spännande att vara hos farmor för farmor har så många saker som jag kan leka med. Jag hittade en tändare som jag snabbt kunde tända och en stor eldslåga fladdrade så vackert. Mamma tryckte på en knapp och sa att elden nu var slut. Så var det roliga slut. När det var dags att gå sa jag till farmor: tack för god mat, farmor! Kommer snart tillbaka!  Vi tog bilen och åkte till Rindö och tittade på vårt kommande hem som snart är färdigt. Jag blev åksjuk och kräktes. Vi åkte hem och då blev jag åksjuk igen och kräktes. När vi kom till Gärdet stannade vi på en stor mataffär och köpte jätte hummer och rökta räkor. Jag sprang till frukt och grönsaksavdelningen och pallade jordgubbar. Jag stoppade munnen full och tuggade. För säkerhets skull tog jag med några jordgubbar som jag kunde mumsa på när jag gick runt i affären och handlade mat. Vi köpt en kartong som jag fortsatte att äte på när jag kom hem. Man blir hungrig av att vara åksjuk och jag tycker så mycket om jordgubbar. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards