Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Carl - 8 juni 2011 07:30

I går besökte jag min gammelfaster Anita och Gunnar. Någon sa att jag kan kalla Anita för fasterfaster istället för gammelfaster, vad tycker ni? Fasterfaster eller gammelfaster? Jag gillar båda namnen. Hur som helst hade jag en fantastiskt rolig dag. Jag tog bussen till Orminge C och bara det är ett äventyr. Men det var bara början på min långa dag.    Ser ni isbjörnen som jag har i min hand?     Isbjörnen fick jag av Anitas kompis Charles som bor i London tillsammans med Anitas vännina MajBritt. Tack snälla som skickade med en present till mig hela vägen från London. Man stoppar i godisar i isbjörnen bakom huvudet och sedan trycker man på isbjörnen och då kommer godisen ut där bak! Det var så roligt och jag åt upp alla godisar på en gång. Av Anita och Gunnar fick jag nya böcker, byggklossar och en skitsnygg kofta.    Vi åt en mycket god lunch och drack rosa skumpa! På bilden ser ni Gunnars mamma Git. Git är 97 år och förra veckan dog hennes sista kompis. Git visade mig en grön larv och den var intressant.        Skål och tack för allt!  Det finns mycket att göra runt ett hus. Jag plockade blommor, klättrade på stegen, gungade i en hamock och tog en sväng till stranden.   Det var varmt på stranden men långt ifrån lika varmt som på Phuket.  Skönt att doppa fötterna i vattnet. Härligt men Kallt!!!!   På vägen hem kom det en katt och hälade på mig. Katten var bara intresserad av mig. Den spanade in mig på håll och kom springandes mot mig och la sig ner bredvid mig. Vi pratade ett tag sedan gick vi skilda vägar åt. Jag gick hem till Anita och Gunnar och åt rabarberpaj med vaniljsås.Det var så gott!!!

Gunnar bjöd på skjuts hela vägen hem och jag somnade gott i baksätet. 

Tack för en finfin dag!!  

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards