Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Önskar alla en glad midsommar!

Av Carl - 24 juni 2011 14:22

Glad midsommar alla nära och kära! Jag har varit på en äng där vi skulle plocka blommor till en midsommar stång men jag ville inte plocka några blommor. Sedan åkte vi iväg med alla blommor till en stång som skulle kläs med alla blommor men det ville jag inte heller. Jag gick en bit bort till en pytte liten bäck med en liten bro över. Där fanns det krokodiler, eller "crocodiles" som jag säger. Jag talade om det för alla barnen och då tyckte dom att det var roligare att titta efter krokodilen också än att hålla på med blommorna. Nu har vi ätit en god lunch och nu ska vi ta båten tillbaka till midsommar stången och resa den och sedan sjunga och dansa. Vi får väl se hur det går...Kram från Carl

 
 
farmorfarmor

farmorfarmor

25 juni 2011 02:36

jag har firat min alldeles egna ovanliga midsommar
afton.hemtjänsten svek mej,kom för sent så affärerna hade stängt.Som tur var hade jag både
matjesill och nyppotatis hemma,fast det fick bli
cremefraice i.st.f.gräddfil till gräslöken, men det gick bra.Så hade jag fått en midsommarbakelse
av Elisabeth så det blev efterrätt,det blev en bra måitid ,jag blev mätt.Skall titta in Facebook
igen där var så många härliga hälsningar.kram/farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Siri

27 juni 2011 13:18

Glad midsommar Carl! Jag vägrade också dansa kring midsommarstången först gjorde jag det av bara farten men insåg snart att nä nä det var inget för mig. Inte ville jag ha nån krans i håret heller. Men det var kul att titta på när alla andra dansade och jag lekte att min docka ramlade ner i vattnet och jag måste dyka i och rädda henne och hoppade ner från bänken rakt in i midsommardansarna massor av gånger. Riktigt skoj. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards